تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

دریاچه تفلیس گرجستان

دریاچه تفلیس گرجستان - مراکز تفریحی گرجستان

 

بدلیل این که کشور گرجستان یک کشور پر باران می باشد وجود دریاچه های زیبا و قشنگ دور از انتظار نیست . به همین خاطر هم یکی از مراکز تفریحی گرجستان است که بسیار دیدنی و چشم نواز است . بسیاری از شرکت کنندگان در تور گرجستان از این دریاچه زیبای توریستی دیدن می کنند.

  دریاچه تفلیس گرجستان از شمال غربی تا جنوب  شرقی شهر تفلیس وسعت دارد و این دریاچه از سال 1953 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است . طول دریاچه تفلیس گرجستان آن 8.75 کیلومتر ، حداکثر عرض آن 1.85 کیلومتر و مساحت آن 11.6 کیلومتر مربع میباشد.

حجم آب دریاچه تفلیس گرجستان 308 میلیون متر مکعب و حداکثر عمق 45 متر و متوسط عمق آب 26.6 متر میباشد. در تابستان و پاییز بدلیل استفاده جهت آبیاری عمق آن 7 تا 10 متر کاهش میابد. مقدار املاح آن بین 300 تا 500 میلی گرم در لیتر میباشد.

آب دریاچه تفلیس گرجستان توسط رودخانه ایوری تامین میگردد . آب این دریاچه جهت آبیاری ، پرورش ماهی، ورزشهای آبی ، آب شرب استفاده میشود و در فصل تابستان محلی برای استراحت و شنای اهالی تفلیس میباشد.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچه تفلیس گرجستان , دریاچه تفلیس , تور گرجستان , گرجستان , کشور گرجستان , مراکز تفریحی گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : شنبه 1 شهريور 1393
.

میدان آزادی یادبودی در تفلیس


میدان آزادی تفلیس از دیدنی های گرجستان است که مثل میدان آزادی خودمان توریست ها و گردشگرانی که با تور گرجستان به این شهر آمده اند هنگام بازدید از این مکان عکس یادگاری هم تهیه می کنند چرا که المان برای تفلیس می باشد .میدان آزادی تفلیس در خیابان معروف روستاولی تفلیس پایتخت گرجستان قرار دارد.
 
میدان آزادی تفلیس  که با روشن شد چراغها بسیار زیبا تر می شود و در شب تاریک به خودنمایی می پردازد نام دیگری هم دارد که شاید از نام آزادی بیشتر استفاده هم شود ، میدان آزادی تفلیس  با نام "یروان" نیز شناخته می شود.
 
میدان آزادی تفلیس بغیر از یروان نام های دیگری نیز داشته است قبلاً میدان پاسکوویچ یریوانسکی نامیده می شد و بعدا میدان لنین و در حال حاضر میدان آزادی نامیده می شود . پاسکوویچ یروانسکی یک سرهنگ روسی بود و این عنوان را به خاطر تسخیر شهر ایروان برای امپراطوری روسیه دریافت کرد .
 
در مجاورت کناره  شرقی میدان آزادی فضای باز کوچک با یک فواره موجود است .  كنار این میدان ایستگاه مترو برای دسترسی به آن قراردارد.همچنین هتل ماریوت نیز در این میدان شعبه دارد.از این میدان به قسمت قدیمی تفلیس گرجستان نیز می توانید بروید.
 
تور گرجستان - تور تفلیس را با ما تجربه کنید.


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: میدان آزادی تفلیس , میدان آزادی , تفلیس , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , تور تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 30 مرداد 1393
.

منطقه باستانی توشتی گرجستان

 

منطقه باستانی توشتی گرجستان

 


منطقه باستانی توشتی گرجستان از دیدنی های گرجستان است که کسانی که به آثار تاریخی و باستانی علاقه دارند حتما در تور گرجستان از بازدید این منطقه باستانی لذت خواهند برد.

منطقه توشتی منطقه ای تاریخی در شمال شرق کشور گرجستان است كه شامل : پارك ملی توشتی و منطقه حفاظت شده توشتی می باشد در اصل منطقه باستانی توشتی گرجستان محدوده وسیعی است در شرق گرجستان  كه از كاختی تا مرز کشور روسیه امتداد پیدا نموده است.

پارك ملی توشتی دارای كوهها و تپه های مختلفی است كه برای علاقه مندان به طبیعت و كوهپیمایی می تواند بسیار زیبا و جالب باشد. برای بازدید از این پارك می توانید به روستای پشاولی بروید كه در 32 كیلومتری شهر تلاوی قرار دارد.

یکی از  بناها و آثار منحصر به فرد این منطقه، برج های دارتلو گرجستان می باشد که برای مقاصد مختلفی از جمله حراست و پاسداری استفاده می شدند.  این مکان محلی مناسب و متنوع برای چوپانان می باشد که دام های خود را برای چراه به این مکان می آوردند.

نکته جالب در مورد توشتی این نکته می تواند باشد که ورود و پرورش خوک ممنوع است و خوردن آن در این منطقه حرام می باشد. توشتی  پس از سقوط سلطنت متحد گرجستان ،  تحت حکومت پادشاهان کاکهیتان در قرن پانزدهم آمد و از مکان های دیدنی گرجستان است .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: منطقه باستانی توشتی گرجستان , منطقه باستانی توشتی , گرجستان , تور گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , منطقه توشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : دو شنبه 27 مرداد 1393
.
 
کلیسای ارمنی از زیباترین بناهای باتومی گرجستان
 
 
 
 

از  مکان های دیدنی گرجستان ، کلیسایی می باشد که به کلیسای ارمنی مشهور شده است . این کلیسا که در شهر باتومی گرجستان قرار دارد یکی از کلیسا های دیدنی گرجستان به حساب می آید .
 
 کلیسای ارمنی در سال 1890 میلادی توسط معمار اتریشی "مارفلد" بنا شد و هزینه ساخت کلیسای ارمنی را میلیونر ارمنی تفلیسی "مانتاشو" متقبل شد . این کلیسا تا سال 1937 میلادی با همان کارکردی که برایش ساخته شده بود در آن مراسم مذهبی برگزار می شد.
 
اما در سال 1937 میلادی این کلیسا بسته و با تغییر کاربری تبدیل به رصدخانه گرجستان شد . دو درخت بزرگ ماگنولیا در جلوی این کلیسا که از دیدنی های گرجستان است وجود دارند که یکی را سارویان و دیگری را ایوان آیوازوفسکی کاشته اند.


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای ارمنی , دیدنی های گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , باتومی , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : یک شنبه 26 مرداد 1393
.
موزه تاریخ نگار  استالین در گرجستان

موزه تاریخ نگار  استالین در گرجستان از دیدنی های کشور گرجستان و یکی از مشهورترین موزه های این کشور می باشد. موزه ها همیشه در امر گردشگری از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. 
 
موزه استالین در شهر گوری گرجستان زادگاه استالین که شاید بخاطر همین هم معروف می باشد واقع شده است. در این موزه می توان عكس ها مكاتبات و اسناد مربوط به آن دوران ، خانه زادگاه استالین و آثاری از زندگی او از تولد تا 4 سالگیش و قطار مخصوص استالین را دید.
 
بازدید از اینموزه تاریخ نگار  استالین گردشگران و توریستهایی را که با تور گرجستان به این کشور آمده اند را با بخشی از تاریخ قرن بیستم آشنا می كند. از دیگر جاهای دیدنی گرجستان در این شهر ،  قلعه چشمه و كلیسای قدیمی می باشد.

موزه استالین گرجستان


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: موزه تاریخ نگار استالین , موزه تاریخ نگار , تور گرجستان , گرجستان , موزه استالین , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های کشور گرجستان , دیدنی های گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1393
.

شهر سنگی واردزیا گرجستان

 
شهر سنگی واردزیا در گرجستان
 
 
شهر سنگی واردزیا یکی از زیبا ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی گرجستان و آثار تاریخی گرجستان می باشد . که هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر را که در قالب تور گرجستان به این کشور آمده اند را مبهوت خود می کند.
 
 شهر سنگی واردزیادر جنوب کشور گرجستان واقع است . این شهر از خانه‌های غار مانند زیاد و یک صومعه که در نوع خود جالب است تشکیل شده .
 
شهر سنگی واردزیا در دامنه‌های کوه اروشتی و در سمت چپ ساحل رودخانهٔ متکواری برای دسترسی به آب این رودخانه ساخته شده است که در ۳۰ کیلومتری آسپیندزه قرار دارد.
 
شهر سنگی واردزیا قدمتش به نیمهٔ دوم قرن دوازدهم میلادی بر می‌گردد . غارها در امتداد پرتگاه تا ۵۰۰ متر و در بالا تا ۱۹ ردیف ادامه یافته اند . کلیسای تعهد که به سال‌های ۱۱۸۰ میلادی بر می‌گردد در عصر طلایی گرجستان، و در زمان ملکه تامار و شوتا روستاولی، مجموعه‌ای از نقش‌های مهم بر دیوارهای آن نقاشی شده است که از دیدنی های گرجستان هستند .
 
بعد از جانشینی عثمان در قرن شانزدهم میلادی، شهر سنگی واردزیا تا حد زیادی رونق خود را از دست داد و متروکه شد. در حال حاضر این شهر به عنوان بخشی از میراث ملی کشور گرجستان محفوظ مانده است. در واقع قسمت های وسیعی از این منطقه با عنوان کتیبهٔ آینده در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
 
شهر سنگی واردزیا که به واقع از مکان ها دیدنی گرجستان است را به تمام کسانی که در تور گرجستان هستند پیشنهاد می کنیم که از این مکان جالب هم دیدن کنند.
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: شهر سنگی واردزیا گرجستان , شهر سنگی واردزیا در گرجستان , شهر سنگی واردزیا , گرجستان , تور گرجستان , دیدنی های گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , تور ,
:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 23 مرداد 1393
.

آکواریوم زیبا در شهر باتومی گرجستان

یکی از دیدنی های گرجستان را به حق می توان  آکواریوم باتومی دانست . طراحی زیبا و قشنگ آکواریوم باتومی برگرفته از ساحل دریای باتومی می باشد.معماران " هنینگ لارسن "، در رقابت های بین المللی معماری در سال 2010 میلادی، برندۀطراحی این پروژه شدند. ساخت این آکواریوم، در ماه اوت 2013، آغاز گردید.

همانطور که گفتیم طراحی آکواریوم باتومی با الهام گرفتن از مشخصه سنگ های کوچکی که به طور مستمر توسط امواج دریا ، شسته می شوند و فرم می گیرند،که طی سالیان دراز همانند مجسمه ایی توسط امواج دریا شکل گرفته است. این آکواریوم   که از جاهای دیدنی گرجستان است ساختمان، به شکل یک سنگ نمادین، قرار دارد که هم از زمین و هم از دریا، قابل مشاهده است.

 

آکواریوم باتومی یکی از دیدنی های تور گرجستان

 

سازه آکواریوم باتومی ، از چهار سالن نمایشی مجزا به شکل قلوه سنگ تشکیل شده است که هر کدام از این چهار سنگ، نشانگر یک همنوعی دریایی منحصر بفرد است.هر یک از چهار سنگریزه، زندگی دریایی گونه های بی همتایی در مناطق مختلف را نشان می دهند که عبارتند از:

  1. دریای اژه و دریای مدیترانه
  2. اقیانوس هند
  3. دریای سیاه
  4. دریای سرخ

هر چهار قلمرو آکواریوم باتومی ، به یک راهرو مرکزی وصلند که بازدید کنندگان می توانند در آن بنشینند، لذت ببرند، استراحت کنند و حتی خرید نمایند.علاوه بر این که یک تجربه جذاب درک و لذت بردن فراهم خواهد آمد، اشکال متنوع دنیای زیرآبی نیز، فرصتی برای تحقیق در فضای باز دریایی و یادگیری مسائل مربوط به آن خواهد بود.

شما را در تور گرجستان - باتومی به دیدن این آکواریوم زیبا دعوت می کنیم.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: آکواریوم باتومی , تور گرجستان , آکواریوم گرجستان , تور باتومی , گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : سه شنبه 21 مرداد 1393
.

کلیسای جامع باگراتی شاهکار دیدنی گرجستان

 
کلیسای جامع باگراتی از دیدنی های گرجستان محسوب می شود این کلیسا که به کلیسای جامع کوتاسی نیز معروف است و از کلیساهای جامع و بزرگ بوجود آمده در قرن یازدهم میلادی در کشور گرجستان به حساب می آیند .
کلیسای جامع باگراتی که دست روزگار آنرا به یغما برده است در حال حاضر  خرابه های آن باقیمانده است ، به عنوان یک شاهکار در تاریخ معماری قرون وسطی گرجستان محسوب می شود. این کلیسا ، نقطه عطفی متمایز در مناظر مرکزی کوتاسی بر فراز تپه های امیرونی می باشد.
کلیسای جامع باگراتیدر طول سلطنت پادشاهی باگرات سوم ساخته شده است. و این موضوع از روی کتیبه ای بر روی دیوار ضلع  شمالی این بنا  که از جاهای دیدنی گرجستان است ، قابل فهم می باشد و تاریخ ساخت آن را شرح داده است
 
 
کلیسای جامع باگراتی شاهکاری از معماری در گرجستان

دین مردم گرجستان

 
دین غالب مردم گرجی مسیحی ارتدوکس و پیرو کلیسای ارتدوکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

دیرینگی زندگی انسان در گرجستان به ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ (یک میلیون و هشتصد هزار) سال پیش می‌رسد که گروهی از انسان‌های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می زیسته‌اند . کشور گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می شده است و امروزه در اکثر زبان‌ها با اشکال گوناگون واژهٔ یونانی "گئورگیا" (Georgia به معنای "کشاورزی") شناخته می‌شود.

از زمان بنیان پادشاهی گرجستان باستان یا همان ایبریا توسط پارناواز یکم در سدهٔ چهارم پیش از میلاد تا زمان حمله مغول به گرجستان در سدهٔ ۱۳ میلادی، دورهٔ صلح و آرامش در تاریخ گرجستان است و از حمله مغول به بعد، گرجستان تاریخی پر فراز و نشیب را به ایستادگی در برابر حملات ایرانیان، عثمانی‌ها و روس‌ها گذرانده که واپسین مورد آن حملهٔ روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی است.
 


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای جامع باگراتی , جاهای دیدنی گرجستان , گرجستان , دیدنی های گرجستان , کلیسای جامع کوتاسی , کشور گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 681
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : دو شنبه 20 مرداد 1393
.

قلعه خرتویسی گرجستان

در طول برگزاری تور گرجستان ،می توان از یک قلعه بسیار قدیمی به نام قلعه خرتویسی  که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید بازدید کرد. قلعه خرتویسی گرجستان در روستای با همین نام خرتویسی واقع شده است.

روستای خرتویسی در 2200 سال پیش یعنی در قرن ۲ پیش از میلاد برای در امان ماندن از جنگهای آن زمان ساخته شده است . این قلعه برفراز دامنه کوهی ساخته شده است که چشم انداز بسیار زیبایی به قلعه می دهد. قلعه جدید در قرن ۳ میلادی بازسازی شده است .

 

قلعه خرتویسی از دیدنی های گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: قلعه خرتویسی , دیدنی های گرجستان , تور گرجستان , خرتویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : یک شنبه 19 مرداد 1393
.

روستای سرسبز و زیبای چاژاشی گرجستان
در تمام کشور های روستاهایی هستند که جزء مکان های دیدنی و آثار تاریخی و طبیعی یک کشور محسوب می شوند. روستای چاژاشی نیز یکی از جاهای دیدنی گرجستان می باشد که با آب و هوایی خوش و مناظری دل انگیز به میهمانان و توریست های خارجی خیر مقدمی می گوید.

روستای چاژاشی گرجستان که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید یکی از چهار روستای منطقه اوشگولی می باشد.

 

روستای چاژاشی گرجستان-جاهای دیدنی گرجستان



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: روستای چاژاشی گرجستان , روستای چاژاشی , جاهای دیدنی گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : شنبه 18 مرداد 1393
.

قلعه ناریکالا در تفلیس گرجستان

قلعه ناریکالا که از دیدنی های گرجستان به حساب می آید یکی از قلعه های تاریخی و زیبای کشور گرجستان محسوب می شود که از دست ویرانگری های انسان و طبیعت جان سالم بدر برده است.

قلعه ناریکالا در شهر تفلیس کشور گرجستان واقع شده است.این قلعه قدمتش به قرن 4 میلادی بر می گردد. شاید کمتر قلعه ای به اهمیت این قلعه در گرجستان بتوان یافت. به گونه ای که این قلعه به نمادی فرهنگی تاریخی برای کشور گرجستان تبدیل شده است.

 

قلعه ناریکالا در تفلیس گرجستان

 

قلعه Narikala همجوار باغ Botanical شهر تفلیس می باشد اگر برای پیاده روی در این باغ رفته باشید قلعه ناریکالا از تمام قسمت های این باغ برای شما خودنمایی می کند.

در صورتی که در تور گرجستان به دیدن قلعه ناریکالا رفتید به این نکته توجه داشته باشید که وارد شدن به قلعه فقط با راهنما امکان پذیر است . برای ورود باید دنبال 2 در فولادی بگردید، تا وارد محوطه شوید.

در ضمن یادتان نرود که از بزرگترین پناهگاه (به صورت تونل زیرزمینی) ضد بمب که به احتمال قوی تا به حالا ندیده اید را که بیشتر به سبک شوروی سابق ساخته شده را مشاهده نمائید. این تونل پناهگاهی ، محوطه باغ را به مرکز شهر متصل می کند.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: قلعه ناریکالا , قلعه ناریکالا گرجستان , تور گرجستان , تفلیس , گرجستان , دیدنی های گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 16 مرداد 1393
.

صومعه گلاتی از اماکن دیدنی گرجستان

 

تور گرجستان ، یعنی دیدنی های چشم نواز و زیبا . یکی از دیدنی های گرجستان مجتمع صومعه گلاتی است در نزدیکی کوتاسی Kutaisi- در نواحی غربی کشور گرجستان .

صومعه گلاتی که از جاهای دیدنی گرجستان میباشد خودش شامل کلیسای ویرجین می شود که این کلیسا توسط پادشاه گرجستان  در سال 1106 میلادی تاسیس شد و بعدها در قرن سیزدهم میلادی ، کلیساهای جورج و سنت نیکلاس نیز به مجموعه صومعه گلاتی اضافه شدند.

از آن به بعد ، صومعه گلاتی گرجستان برای مدت طولانی یکی از مراکز اصلی فرهنگی ، فکری و تمدنی در کشور گرجستان شد. آکادمی این صومعه مرکز تبادل فکری مشهورترین دانشمندان گرجستان ، متکلمان و فیلسوفان و  بسیاری از دانشمندان فعال که در صومعه های مختلف ارتدوکس در خارج از کشور و یا در  قسطنطنیه بوده اند، تبدیل شد .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: صومعه گلاتی , صومعه گلاتی گرجستان , تور گرجستان , تور , گرجستان , دیدنی های گرجستان , اماکن دیدنی گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , کلیسای ویرجین ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : چهار شنبه 15 مرداد 1393
.

ایالت گوریا گرجستان

در تور گرجستان ، میتوانید به تمام مراکز و شهرستان های استانهای متفاوت این کشور مسافرت کنید و از مکان های دیدنی گرجستان لذت ببرید . یکی از جاهای دیدنی گرجستان، استان یا ایالت گوریا می باشد.

ایالت گوریا به مرکزیت اوزورگتی از مناطق تاریخی و باستانی آن نیز به شمار می‌آید. ایالت گوریا در قسمت غربی گرجستان و در شرق دریای سیاه قرار گرفته است. طبق برآورد جمعیت در سال ۲۰۰۲ جمعیت این استان برابر با ۱۴۳٬۳۵۷ تَن بوده است.

مساحت گوریا ۲۰۳۲٫۶ کیلومتر مربع است که ۳٪ مساحت کل گرجستان را در بر می‌گیرد. سرزمین گوریا شامل دامنه‌های شمالی رشته کوه مسختی و قسمت‌های مجاور حوضه‌های رودهای نبانبی و سوپسا است.

 

گوریا


آب و هوای گوریا تا اندازه‌ای مرطوب بوده و از سامگرلو گرم تر می باشد. گوریا یکی از متراکم ترین مناطق کشور گرجستان در حال حاضر می باشد. روستاهای متعدد منطقه با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و با مجموعه ساختمان‌های روستایی، باغ‌های میوه، چای، مرکبات و کشتزارهای چسبیده به یکدیگر، مجموعهٔ به هم پوسته را تشکیل می‌دهند.

در شهر اوزورگتی، کارخانه آسیای بتونیت قرار گرفته است . کائولن مادهٔ اولیه تولید سرامیک و خاک رس سفالگری در این شهر به وفور یافت می شود که در کارخانه‌های سفال و سرامیک اوزورگتی کاربرد دارد. البته به شما سفارش نمی کنیم که در تور گرجستان سرامیک با خودتان حمل کنید !

فعالیت اقتصادی این منطقه اساساً کشاورزی است که محصولات عمدهٔ آن چای و محصولات کشاورزی حاره‌ای می‌باشد. فعالیت‌های صنعتی کوچک این منطقه که عمدتاً در اطراف شهر اوزورگتی صورت می‌گیرد در حال ترقی است. ضمن اینکه رونق فعالیت‌های مربوط به احداث خط لولهٔ باکو–سوپسا در این منطقه احتمال رونق اینگونه فعالیت‌ها را افزون نموده است.

گوریا


:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: ایالت گوریا گرجستان , ایالت گوریا , گرجستان , تور گرجستان , مکان های دیدنی گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , گوریا ,
:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : سه شنبه 14 مرداد 1393
.

کلیسای سوتیتسشولی از دیدنی های تفلیس

آئین و دین الهی مسیحیت در کشور گرجستان از ادیان اصلی مردم این کشور به حساب می آید . کلیسای سوتیتسشولی  یكی از دیدنی های گرجستان است .که از مشهورترین آثار تاریخی این کشور به حساب می آید. 

کلیسای سوتیتسشولی از زیبا ترین ، قشنگترین و قدیمی ترین كلیساها و از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان است. یکی از دلایل مهم مشهوریت این کلیسا در گرجستان شاید بخاطر یک اثر معروف در این کلیسا می باشد.

در کلیسای سوتیتسشولی  یک نقاشی وجود دارد که تصویری از عیسی مسیح را نشان می دهد و نکته مهم و جالب این نقاشی این است که در این تصویر حضرت عیسی هم چشمانش باز است و هم بسته و این ویژگی زیبا باعث معروفیت آن شده است.

کلیسای سوتیتسشولی تفلیس

کلیسای سوتیتسشولی تفلیس

در حواشی ساخت این کلیسا آمده است که پادشاه وقت گرجستان دست سازنده این کلیسا را از بدن جدا نمود تا همانند این کلیسا را نسازد و این کلیسا یکی یدونه بماند. این کلیسا در متسختا قرار دارد و یکی از برترین دیدنی های گرجستان و جاهای دیدنی گرجستان به شمار میرود.

کلیسای سوتیتسشولی تفلیس

کلیسای سوتیتسشولی تفلیس

 

در صورتی که به تور گرجستان رفتید شما را به دیدن کلیسای سوتیتسشولی دعوت می کنیم.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای سوتیتسشولی , تور گرجستان , دیدنی های گرجستان , گرجستان , جاهای دیدنی گرجستان , جاذبه های گردشگری گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : دو شنبه 13 مرداد 1393
.

دیدوبه در تفلیس

دیدوبه نام یکی از مناطق دیدنی شهر تفلیس گرجستان می باشد. این منطقه دیدوبه جزو مناطق مرکزی این شهر می باشد که از لحاظ دسترسی بسیار عالی است چرا که به مترو و ایستگاههای اتوبوس درون شهری تفلیس و برون شهری تفلیس بسیار نزدیک است که خودش یک مزیت بسیار مهمی محسوب می شود.

دیدوبه به خیابان مرجانیشویلی و میدان واگزال نیز دسترسی مناسبی دارد . دیدوبه با اینکه جزو مناطق شیک و با کلاس تفلیس نیست اما به لحاظ دسترسی ها به آن ارزش خاصی داده است.

دیدوبه از لحاظ  موقعیت جغرافیایی جنوب دیقومی - شرق  دیقومی ویلیج و سابورتالو - شمال الد تیبیلیسی - غرب چاگورتی و نادزالادوی واقع شده است . 
 

 

محله دیدوبه بدین لحاظ از دیدنی های گرجستان به حساب می آید که بسیاری از گردشگران و توریست ها که با تور گرجستان به این شهر وارد می شوند از این محله به عنوان یکی از محله های قدیمی تفلیس که می شود زندگی سنتی مردم گرجستان قدیم و سبک و سیاق آن را از نزدیک ببینند .

 در گرجستان ، منطق جدید شهری و مناطق قدیمی براحتی از نمای ساختمانها قابل تشخیص است .

 

دیدوبه تفلیس



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: تور گرجستان , دیدوبه تفلیس , دیدنی های گرجستان , تفلیس , مناطق دیدنی تفلیس , مناطق دیدنی گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 9 مرداد 1393
.

پایانه شهر باتومی

 از این به بعد رفت و آمد تور های گرجستان که با اتوبوس انجام می شد راحت تر خواهد شد. شهر بندری باتومی در پی آن است که صنعت گردشگری و توریسم به این شهر را افزایش دهد و بتواند سهم بیشتری از توریستها و گردشگرانی خارجی که به گرجستان مسافرت می کنند را به خود اختصاص بدهد.

به منظور تسریع در ورود و خروج مسافران که با اتوبوس به این شهر مسافرت می کنند. ریاست ایالت خود مختار آجارا تصمیم گرفته است تا پایانه مدرنی در زمینی به مساحت 23000 متر مربع و در این شهر بندری زیبا تاسیس گردد. که طبقه همکف آن مربوط به ورود و خروج مسافرین و طبقه های  بالاتر برای امور تجاری و اداری اختصاص یابد .

ریاست ایالت خود مختار آجارا در مراسم شروع این پروژه گفته است : روزانه بیش از 500 اتوبوس از این پایانه به شهرهای داخلی گرجستان و به کشورهای همجوار ترکیه ، ارمنستان و آذربایجان و ایران خواهند گرفت رفت و یا از آنها به این ترمینال وارد می شوند.

قرار است که فاز اول این پروژه تا پیش از آغاز فصل توریستی به بهره برداری برسد . در باره هزینه ساخت این ترمینال بیان شده است که هزینه ای 8 میلیون دلاری خواهد داشت .



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: پایانه شهر باتومی , تور های گرجستان , شهر بندری باتومی , فصل توریستی ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : جمعه 27 تير 1393
.

شهرهای مهم و دیدنی گرجستان

شهر تفلیس

شهر تفلیس اولین و مهمترین شهر شهرهای مهم و دیدنی گرجستان و پایتخت گرجستان میباشد که بزرگترین، پرجمعیت ترین شهر کشور گرجستان می باشد. در قدیم نام رسمی شهر تیفلیس Tiflis بود و در مکاتبات اداری به این نام از آن یاد می شد . اما از سال ۱۹۳۶ میلادی به تبیلیسی Tbilisi تغییر پیدا کرد.

تبلیسی یک واژه کهن در زبان گرجی است که معنای تپیلی Tpili گرم بوده است که به احتمال زیاد به چشمه های آب گرم تفلیس اشاره داشته است.

چشم های آب گرمی یکی از دیدنی های تفلیس است که از دیر باز مورد توجه بوده است.

 

شهرهای مهم و دیدنی گرجستان

 

شهر باتومی

شهر باتومی یکی دیگر از شهرهای مهم و دیدنی گرجستان است که  آب و هوای نیمه استوایی دارد. باتومی شهری است بندری و گرم و پرباران اما نه به گرمی و پربارانی مناطق استوایی.

از اواسط بهار تا اواسط پاییز امکان شنا در ساحل دریا دارد .بیشتر گردشگران اواسط تابستان را برای سفر به باتومی مناسب تر می دانند که برای ما ایرانی ها خوبست چون مصادف با تعطیلات تابستانی خود ما می باشد . هر چند که کمی در این فصل از سال کمی قیمتها بالاتر است..

شهر کوتایسی

شهر کوتایسی یا کوتائیسی Kutaisi دومین شهر بزرگ گرجستان می باشد . که از جایگاه ویژه ای در روابط بین ایران و گرجستان برخوردار است . 

 جدای از روابط اقتصادی ارتباطات فرهنگی بین شهر کوتایسی گرجستان و ایران نیز وجود دارد. در دانشکده ادبیات دانشگاه دولتی کوتایسی بخش زبان وادبیات فارسی وجود دارد و ایرانشناسان گرجی در آنجا به تحقیق و آموزش مشغول هستند.

شهر کوتایسی و رشت در استان گیلان شهرهای دوقلو هستند بقول معروف روابط خواهری دارند. در دانشگاه گیلان نیز بخش مربوط به زبان و فرهنگ گرجی تشکیل شده است.

شهر روستاوی

شهر روستاوی در ۲۰کیلومتری جنوب شرقی پایتخت گرجستان، شهرهای مهم و دیدنی گرجستان می باشد. که در استپ گاردابانیجای گرفته است و یکی از مراکز صنعتی مهم گرجستان می باشد . روستاوی مرکز استان تاریخی – جغرافیایی کارتلی سفلی میباشد .



:: موضوعات مرتبط: , دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: شهرهای مهم و دیدنی گرجستان , دیدنی گرجستان , تفلیس , باتومی , کوتایسی , روستاوی , شهر تفلیس , شهر باتومی , شهر کوتایسی , شهر روستاوی ,
:: بازدید از این مطلب : 1201
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 26 تير 1393
.

مسجد باتومی

 تور گرجستان-مسجد جامع باتومی-Batumi mosque

مسجد باتومی-Batumi mosque شهر باتومی مرکز خودمختار استان آجارستان است آجارستان یکی از استانهای کشور گرجستان است که می توان گفت تنها استانی است که بیشتر مردم ساکن در آن مسلمان هستند. 

در زمانی که باتومی تحت سلطه عثمانی ها بود مسجدی ساختند به نام مسجد احمدیه . این مسجد چون از چوب ساخته شده بود آنش گرفت و کاملا سوخت . و بعدها به جای آن مسجد گرجی ها مسجد جامع "ارتا" را بنا کردند .

مسجد جامع ارتا یا همان مسجد باتومی در زمان استیلای اتحاد جماهیر شوروی بدلیل مبارزه این حکومت با ادیان تبدیل به یک خوابگاه نظامی شده بود . که بعد از فروپاشی شوروی سابق مردم باتومی دوباره توانستند از این مسجد دوباره استفاده کنند.

تور گرجستان

هر هفته به طور مرتب تور های گرجستان زمینی هوایی برگزار می شود . برای مسافرت به گرجستان فقط کافی است که با ما در تماس باشید.

 



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: مسجد باتومی , تور گرجستان , مسجد جامع ارتا , مسافرت به گرجستان , تور های گرجستان , تور های گرجستان زمینی , تور های گرجستان هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : سه شنبه 17 تير 1393
.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی-Batumi Botanical Garden

 

باغ گیاه شناسی باتومی- Batumi Botanical Garden مجموعه ای به جا مانده از شوری قدیم که در سال 1880 میلادی توسط استاد گیاه شناسی روس آندری نیکلاویچ کراسنوف بنیان نهاده شد . و در سی و دو سال بعد یعنی در سال 1912 به طور رسمی افتتاح شد. 

باغ گیاه شناسی باتومی با وسعتی برابر 111 هکتار در ناحیه ای که به دماغه سبز شهرت دارد ساخته شده است. در این باغ زیبا 5000 گونه ی گیاهی وجود دارد که فقط 1200 گونه رز در این باغ نگه داری می شود. در حال حاضر مدیریت و نگهداری این باغ به عهده آکادمی علوم گرجستان می باشد.

باغ گیاه شناسی باتومی درای قسمت های مختلفی می باشد که مهمترین بخش های این باغ عبارتند از : بخش مدیترانه،بخش استرالیا،بخش هیمالیا،بخش مکزیک،بخش پارک ساحلی،بخش قفقاز،بخش غرب آسیا، بخش زلاند نو،بخش آمریکای جنوبی،باغ رز.

در این باغ زیبا گونه های گیاهی بسیاری از کشورها در یکجا جمع آوری شده است . این باغ همچون بهشتی از  گلها و درختان سر به فلک کشیده زیبا و متنوع می باشد که نشانه  معتدل بودن آب و هوا ، حاصلخیزی خاک و بارندگی زیاد در این بندر شهر باتومی می باشد.

دیدن این باغ را به تمام کسانی که دوستدار طبیعت و گل و گیاه هستند توصیه می کنیم که در تور گرجستان حتما این فرصت را از دست ندهند.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: باغ گیاه شناسی باتومی , باغ گیاه شناسی , تور گرجستان , تور , گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : یک شنبه 15 تير 1393
.

تور گرجستان-دژگونیو یا آپساروس

تور گرجستان-دژگونیو یا آپساروس یکی از دیدنی های باتومی گرجستان

یکی از آثار باستانی و زیبای گرجستان دژ و قلعه ای محکم و پابرجا در فاصله 15 کیلومتری شهر زیبای باتومی و در فاصله 5 کیلومتری با مرز کشور ترکیه وجود دارد. که به دژگونیو معروف است. این دژ به گونهای ساخته شده است که دشمن نتواند آنرا فتح کند .

در ساخت دژگونیو سعی شده چنان از طبیعت استفاده شود که فتح این قلعه امکان پذیر نباشد. به همین خاطر این دژ از سه طرف به دریا ،رودخانه و کوه محدود می شود . تا نهایت استفاده را از دشواری های طبیعی برده باشند.

دژگونیو 18 برج دیدبانی در اطراف خود دارد. این دژ در قرنهای دور محل استقرار سربازان بیزانس یا یونان بوده است . پادشاه انوشیروان عادل با سپاهش به فرماندهی مرمرئوس با نیروهای داخل این دژ جنگید و موفق شد قلعه دژگونیو که غیر قابل نفوذ می نمود را فتح کند و نیروهای بیزانس را از تمام مناطق قفقاز بیرون کند.

در داخل این دژ گونیو یک موزه زیبا برپا کرده اند و هرچه از سکه های قدیمی ، ظروف سفالی و شیشه ای ،وسایل و تجهیزات نظامی و ... که در این منطقه از زیر خاک پیدا می کنند را در این موزه برای تماشای عموم قرار می دهند. بسیاری از افرادی که با تور گرجستان باتومی به شهر باتومی وارد می شوند از این قلعه زیبا دیدن می کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: دژگونیو , تور گرجستان , گرجستان , شهر باتومی , باتومی , دژ گونیو , آپساروس ,
:: بازدید از این مطلب : 1056
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : شنبه 14 تير 1393
.

مجسمه بنای یادبود مده آ یا تندیس مده آ -Medea statue

مجسمه بنای یادبود مده آ یا تندیس مده آ

مجسمه بنای یادبود مده آ یک المان از شاهزاده ی افسانه ها و  اساطیر یونان می باشد. که برای زنده نگه داشتن این افسانه در باتومی گرجستان ساخته است. در تاریخ 6 ژوئیه سال 2007 میلادی، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور وقت گرجستان از آن پرده برداری کرد.

در افسانه های یونان باستان رقیب ایران باستان آمده است که مده آ از مردم کولخیس نام قدیم گرجستان بوده است . هنگامی که پهلوان یاسون یا جیسون برای پیدا کردن «پشم زرین» که توسط پادشاه کولخیس ،آیتس، پنهان شده بود به کولخیس می آید. مده آ دلباخته او می شود و به خاطر عشقی که به او داشت به جیسون کمک می کند تا شرطهای سخت پدرش برای دستیابی به پشم زرین را برآورده سازد.

پهلوان جیسون باید یک گاو وحشی را که دارای نفسی آتشین بود،را رام کرده و با آن زمین را شخم می‌زد؛ سپس باید دندان‌های اژدها را در این زمین می کاشت و با مردان جنگجوی زره پوشی که حاصل جوانه این دانه‌ها بودند نبرد می‌کرد و در آخر باید با اژدهای هوشیاری که از «پشم زرین»مراقبت می‌کرد روبرو می‌شد.

  در انتها هم به جیسون کمک می کند تا «پشم زرین» را برباید و با هم فرار می کنند. جیسون که پشم زرین را بدست آورده بود . بعد از مدتی مده آ را رها می کند و با دختر دیگری به نام گلاوکه دختر کرئون ازدواج می نماید. مده آ با اطلاع از این موضوع به شدت خشمگین می شود و بر اثر همین خشم گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را می کشد.

مجسمه بنای یادبود مده آ در یکی از میدان های مهم باتومی ساخته شده است. که با نور پردازی قوی و زیبایی به عنوان یکی از دیدنی های گرجستان مشهور شده است.زمانی که با تور گرجستان باتومی مسافرت می کنید . فرصتی خواهید داشت تا در باتومی از این تندیس مده آ که با دست راستش «پشم زرین» را گرفته ببینید.



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: مجسمه بنای یادبود مده آ , تندیس مده آ , Medea statue , تور گرجستان , تور باتومی , گرجستان , مده آ , پشم زرین ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : جمعه 13 تير 1393
.

مجسمه عشق در باتومی

وقتی که برای تور گرجستان دنبال اطلاعات می گردی و دوست داری درباره دیدنی ها گرجستان و مراکز تفریحی و ... آن اطلاعات بدست بیاوری فکرش رو هم نمی تونی بکنی که این کسب اطلاعات وارد حوزه عشق و عاشقی هم بشود.

 

خوب ! داستان از آنجایی شروع می شود که پسری مسلمان به نام علی از کشور آذربایجان عاشق دختری مسیحی به نام نینو می شود . اما این دلدادگی بخاطر مخالفت خانواده های دو طرف به سرآنجام نمی رسد . و مجبور می شوند که از یکدیگر جدا شوند (برخلاف برخی از جوانها که هرکاری دوست دارند انجام می دهند بعد می گویند ما ... ) . این فراق با اجبار و از سر ناچاری چنان به این دو جوان فشار وارد می کند. که هر دوی آنها از شدت غصه دق می کنند و می میرند. ....

 مجسمه عشق در باتومی Love Sculpture in Batumi دیدنی های گرجستان

مجسمه عشق در باتومی Love Sculpture in Batumi دیدنی های گرجستان

الهام بخش ساخت مجسمه عشق

این داستان الهام بخش ساخت مجسمه عشق در بندر باتومی گرجستان است . در واقع نام اصلی این تندیس زیبا "زن و مرد" میباشد اما به نام مجسمه عشق باتومی شناخته شده اند. چرا که در کنار اسکله باتومی بنا شده اند.

 

این مجسمه عشق 7 متر ارتفاع دارد و تمام فلزی است. مجسمه عشق به گونه ای جالب و دیدنی ساخته شده است. چرا که در مرحله اول مرد و زنی را مشخصا نشان می دهد که از یکدیگر دور هستند . و در هر روز بین 8 تا 10 دقیقه به وصال هم می رسند و یکی می شوند. پس بی دلیل نیست که به یکی از دیدنی ها و جاذبه های گرجستان تبدیل شده است.

 

استعاره بکار رفته در این مجسمه که توسط تامارا کِوِه سیتادزه (Kvesitadze Tamara)،استاد معمار، نقاش و مجسمه ساز گرجی ساخته شده است این موضوع را بیان می کند که روح این دو عاشق یعنی علی و نینو در بهشت به وصال هم رسیده اند . و بهشت هم همان سواحل بسیار زیبای باتومی است.

 

و در آخر نکته جالب تر اینکه این مجسمه ها از ساعت 9 تا 12 شب روشن بوده و با نورپردازی فوق العاده مجلس عروسی علی و نینو را به نمایش می گذارد که مردم و گردشگران هر شب در این مجلس حضور پیدا می کنند و آن چند دقیقه ای که این دو به هم می رسند را با سوت و کف جشن می گیرند.

 

شما هم به عروسی دعوتید!

پس اگر شما هم در تور گرجستان هوس کردید عروسی برید شما هم دعوتید !



:: موضوعات مرتبط: دیدنی های گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: مجسمه عشق در باتومی , مجسمه عشق , تور گرجستان , مجسمه عشق باتومی , جاذبه های گرجستان , دیدنی ها گرجستان ,
:: بازدید از این مطلب : 3298
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : پنج شنبه 12 تير 1393
.

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی