تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

سفر به عتبات عالیات در تابستان

سفر به عتبات عالیات در تابستان با توجه به گرمای هوا و اقلیم بیابانی عراق شرایط خاصی را طلب می کند که عدم توجه به آن ها ممکن است در طول سفر برایتان مشکل ساز شود.

آگاهی از چند نکته بسیار ساده و رعایت آن ها می تواند تا حد زیادی شما را در برابر وقوع شرایط خاص بیمه کند.

به گزارش «سایت تخصصی امام حسین علیه السلام» سفر به عتبات عالیات در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا و اقلیم بیابانی عراق شرایط خاصی را طلب می کند که عدم توجه به آن ها ممکن است در طول سفر برایتان مشکل ساز شود. آگاهی از چند نکته بسیار ساده و رعایت آن ها می تواند تا حد زیادی شما را در برابر وقوع شرایط خاص بیمه کند.

تور کربلا

قبل از سفر یادتان باشد:

اگر مبتلا به بیماری مزمن از قبیل صرع، دیابت، فشار خون و غیره هستید حتما درباره شرایط سفر خود با پزشک مشورت و به توصیه های او عمل کنید. سوابق پزشکی خود را هم در طول سفر حتما به طور کامل همراه داشته باشید.

داروهای اختصاصی مورد نیاز خود را حداقل برای مصرف دو هفته به همراه داشته باشید و به تاریخ انقضای آن ها نیز دقت کنید.

در کشور عراق گرد و غبار معلق در هوا پدیده ای رایج و معمولی است که در فصل تابستان با وزش بادهای گرم تشدید خواهد شد. حتما قبل از زمان حرکت، چند ماسک بهداشتی برای خود و خانواده‌یتان تهیه کنید.

 

خود را برای فعالیت هایی نظیر پیاده روی، نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های اتوبوس، اعمال مسجد کوفه و سهله و غیره آماده کنید. ممکن است انجام و تحمل بعضی از این فعالیت ها علی الخصوص در فصل گرما برای سالمندان یا کودکان سخت باشد که از قبل باید شرایط را برای آن ها توضیح دهید و آمادگی های لازم را داشته باشید.

برای این که در طول سفر گرمازده نشوید یک بادبزن کوچک و یک قمقمه آب با خود داشته باشید. استفاده از کلاه آفتاب گیر یا پارچه های نخی نظیر چفیه هم می تواند مفید باشد.

در هوای گرم بهتر است از لباس های نازک، نرم و روشن استفاده کنید. همچنین لباس های پنبه‌ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می‌گذرد و هم عرق بدن می‌تواند تبخیر شود.

 

هنگامی که از بیرون به هتل بر می گردید و برای استراحت به اتاقهای خود می روید، با بدن گرم و عرق کرده در مقابل باد پنکه یا هوای سرد کولر قرار نگیرید چون دچار سرماخوردگی خواهید شد.

به هنگام ورود به هتل بلافاصله آب سرد ننوشید زیرا ممکن است گرمی بدن شما و نوشیدن آب سرد، شما را ناراحت کند. بهتر است چند دقیقه ای صبر کنید تا دمای بدنتان به حالت عادی برگردد و سپس آب بنوشید.

به خاطر داشته باشید که همیشه دستگیره ها، شیر و شیلنگ توالت ها به خاطر نحوه استفاده از آنها آلوده است، بنابراین هر وقت از توالت استفاده می کند باید بلافاصله بعد از خروج دستهای خود را با آب و صابون بشویید.

در صحن های مختلف پنکه ها و کولرهایی قوی قرار دارد که اگر به صورت مستمر در برابر آن ها قرار بگیرید ممکن است دچار مشکل شوید. پس در هنگام خواندن نماز، زیارات و ادعیه طولانی با توجه به شرایط خود جای مناسبی را انتخاب کنید که در معرض باد مستقیم آن ها قرار نگرید.

 تور کربلا

در بیرون از هتل هرگز از آبهای آشامیدنی روباز و یا نوشیدنی های دیگر مانند دوغ هایی که در مشک عرضه می شوند استفاده نکنید. همچنین از خوردن مواد غذایی باز همچون شیرینی های روباز و غیره اجتناب کنید. در داخل هتلها نیز فقط از آبهای معدنی پلمپ شده استفاده نمائید.

تا جای ممکن از غذاهای کنسروی استفاده نکنید و اگر مجبور به استفاده از آن ها هستید حتما دستور طریقه صحیح مصرف آن را رعایت کنید.

بهتر است پیاده روی های خود را به قبل از ساعت ۱۰ صبح یا پس از ساعت ۵ بعدازظهر موکول کنید تا دچار گرمازدگی نشوید.

با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شوید:

گرمازدگی :
انسان همیشه در حال از دست دادن مقداری از حرارت بدن خود است. اگر شرایط محیط طوری باشد که از دست دادن حرارت مقدور باشد خطری متوجه انسان نخواهد شد اما در سرزمین عراق بخصوص در فصول گرم و یا مناسبتها که با ازدحام جمعیت روبرو هستیم، گاهی تبادل حرارت غیر ممکن خواهد شد. در نتیجه، حرارت بدن بالا می رود و معمولاً به ۳۹ درجه یا حتی بالاتر از آن می رسد.

در چنین شرایطی کودکان و سالمندان بیشتر از افراد جوان و میانسال نیاز به مراقبت دارند. اگر مبتلا به گرمازدگی شدید با پائین آوردن درجه حرارت بدن مثلاً به کمک نوشیدن آب خنک، کمتر کردن لباسها یا پاشیدن آب فراوان به بدن و باد زدن خود را از خطر گرمازدگی نجات دهید.

استفاده از دوش آب سرد، پاشویه و مصرف زیاد مایعات هم می ‌تواند در جلوگیری از گرمازدگی بسیار موثر باشد. همچنین توجه داشته باشید که فرد گرمازده باید به تدریج به شرایط طبیعی بازگردانده شود.

عرق سوز:
بسیاری از افراد بر اثر تعریق فراوان، پیاده روی طولانی، استفاده از لباسهای نامناسب(مثلاً از جنس الیاف پلاستیک) و … دچار عرق سوز می شوند.

جهت پیشگیری از این مشکل باید این نکات را رعایت کنید:
• عدم رفت و آمد در هوای گرم
• پوشیدن لباسهای نخی
• استحمام مکرر
• استفاده از پودر بچه و خصوصا پماد ان ان در نقاطی که اولین نشانه های عرق سوز مشاهده می شود.

آفتاب سوختگی:

در فصل تابستان، آفتاب سوختگی ها و دردسرهای ناشی از آفتاب به دلیل شدت زیاد نور خورشید افزایش می یابد. قرار گرفتن در آب و هوای گرم و خشک عراق نیز به تشدید آفتاب سوختگی کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود به صورت دقیق و منظم از کرم های ضدآفتاب مناسب استفاده کنید و در فواصل زمانی مورد نیاز هم آن را تجدید کنید.

هوا که گرم تر می شود، فقط آفتاب سوختگی نیست که می تواند ما را گرفتار کند. خیلی از بیماری ها و مشکلات پوستی هم در این فصل بیش از پیش بروز می کند. در فصل تابستان بیماری های پوستی قارچی، شیوع بیشتری پیدا می کند و کسانی که زمینه ابتلا به این بیماری ها را دارند باید بیشتر مراقب باشند. بنابراین در این فصل به دلیل افزایش میزان تعریق، احتمال بروز عفونت های قارچی برای کسانی که در ناحیه تنه، پشت یا دست ها و پاها دچار قارچ های پوستی هستند، بیشتر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 31 مرداد 1396
.

راهنمای سفر به کربلا برای زائران عتبات

تور کربلا

  • در برنامه زیارتی که هر روز توسط مدیر کاروان اعلام میشود شرکت فعال داشته باشید. در تمام برنامه ها مثل نماز جماعت، زیارت دوره و … نیم ساعت زودتر از وقت تعیین شده، در مکان مقرر حضور پیدا کنید. رعایت پاکیزگی و پوشیدن لباس مناسب به همه زوار محترم توصیه می شود. خصوصاً از خواهران محترم انتظار دارد در تمام ایام سفر در محضر امامان معصوم(ع) ضمن رعایت کامل شئون اسلامی، از چادر مشکی استفاده کنند.
  • در هیچ شرایطی از لیوان و حوله مشترک با دیگران استفاده نکنید و همیشه در تمام مراحل در بین راه و هتل از آب بطریهای پلمپ شده مصرف نمایید. (آب لوله کشی در عراق فقط برای شست و شو مناسب است). ساعت کار سالن غذاخوری در لابی هتلها نصب شده است. رعایت آن، راحتی زائران و ارائه خدمات بهتر توسط عوامل هتل را درپی خواهد داشت.
  • وجوه نقد و اشیاء گران بها را (با حضور یکی از همسفران) به صندوق امانات هتل تحویل داده و رسید کتبی دریافت کنید . حفظ این رسید برای صاحب وجه، الزامی است.
  • تور کربلا

  • اگر از اعضای گروه خود دور شدید یا جدا ماندید، خونسردی خود را حفظ کرده، با استفاده از کارت شناسائی همراه  و با کمک گرفتن از دیگر زائران ایرانی مستقیماً به هتل بروید.
  •  همیشه سعی کنید دسته جمعی به حرم یا بازار بروید و مراقب یکدیگر باشید.سعی کنید شبها تا دیر وقت نشده به هتل برگردید (اعم از هتلهای دور یا نزدیک، خصوصاً خواهران محترم).از رفتن به شهرهای دیگر و نقاط ممنوعه اکیداً خودداری فرمایید، چون پوشش امنیتی در آن اماکن وجود ندارد. در صورت تامین امنیت در شهر مقدس سامرا یا سایر اماکن زیارتی ، مراتب رسماً اعلام خواهد شد .

راهنمای سفر به کربلا برای زائران عتبات

  • از تنها گذاشتن کودکان خود در هتل و نیز بازی کردن آنها با آسانسور جداً خودداری نمایید تا خطری متوجه آنها نشود و از همراهی با افراد متفرقه و ناشناس خودداری کرده و در هیچ شرایطی اجازه ندهید آنان وارد هتل شوند (اعم از عراقی یا ایرانی) و به هیچ وجه خواهران به تنهایی با تاکسی و یا خودرو شخصی به خارج از شهر مسافرت نکنند.
  • یک روز یا چند ساعت قبل از حرکت  همه وسایل خود را بسته بندی مناسب نمایید و برچسب حاوی نام و مشخصات و شماره تلفن خود را مجدداً کنترل کنید و هنگام تخلیه اتوبوس و هم چنین ترک هتل، مراقب باشید وسایل شما جانماند.


:: موضوعات مرتبط: سایر تورهای گردشگردی ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 20 مرداد 1396
.

راهنمای سفر به کربلا

راهنمای سفر به کربلا – عزیزانی که ثبت نام تور کربلا را انجام داده اند و منتظر فرا رسیدن زمان حرکت کاروان کربلای شان می باشند . در پس زمینه ذهنشان به مشکلات احتمالی که شاید در سفر عتبات عالیات برایشان پیش بیاید فکر می کنند.

نگرانی هایی که با اما و اگرهای مختلف درباره این سفر به فکرشان خطور می کند را می توانند با کمی توجه و رعایت کردن نکات ایمنی در مسافرت تور کربلا و عتبات از بین ببرند و با خیالی راحت و آسوده به سفر کربلا بپردازند.

علاوه بر اطلاعات لازم ضروری در خصوص سفر به کربلا ، باید راهنمایی های دیگری هم جهت ثبت نام و اقامتتون بدونید که تو این قسمت همگی را براتون شرح دادیم .

راهنمای سفر به کربلا برای زائران عتباتراهنمای سفر به کربلا برای زائران عتبات

 

ضمن التماس دعا و با آرزوی قبولی زیارت و اعمال استحبابی در سفر معنوی و پر ارزش به شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و در صورت امکان کاظمین و سامراء، از عموم زائران گرامی تقاضا میشه به نکات ذیل کاملاً توجه داشته و با رعایت این موارد از فرصتهای حاصل در این سفر ارزشمند، بهره را کافی ببرند:

راهنمای تور کربلا برای زائران عتباتراهنمای تور کربلا برای زائران عتبات

راهنمای سفر به کربلا برای زائران عتبات

  • هنگام ثبت نام ، حتماً ۲ نسخه قرارداد بین زائر و آژانس هواپیمایی را مطالعه و امضاء کرده و یک نسخه را دریافت نمایید.
  • در کلیه موارد میتوانید سوالات و مشکلات را با مدیر کاروان خود در میان بگذارید. مدیر در این سفر نقش هماهنگ کننده و هدایت کننده و دفاع از حقوق زائران را دارد.
  •  به زمان اعلام شده از طرف مدیر کاروان جهت حضور در ترمینالها توجه کرده و به موقع حاضر شوید،جا نمونید.
  • برای احتیاط، مقداری آب و تنقلات فاسد نشدنی(مانند بیسکویت، توت خشک، آلو، پسته، مغز گردو و …) همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن قرص توصیه می شود.
  • در صورتی که همه روزه داروی خاصی مصرف می کنید برای مدت  ۱۰ روز داروی خاص خود را با نسخه های مربوطه و نظر پزشک معالج همراه داشته باشید.
  • در صورت بروز هرگونه بیماری یا مصدومیت، خونسردی خود را حفظ کرده به اتفاق مدیر کاروان و با همراه داشتن کارت شناسایی زائر، به مراکز درمانی پیش بینی شده و درمانگاههای شبانه روزی مراجعه کنید.
  • تمام زائران در طول سفر تحت پوشش خدمات شرکت بیمه گر قرار دارند.
  • در سفرهای گروهی، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه از عوامل موفقیت است. لذا از نظرات و تجربیات مدیر راهنمای کاروان خود تبعیت نمایید و رعایت حال افراد کهنسال و کودکان را بنمایید.
  • با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصی مورد نیاز خود را همراه داشته باشید. (لیوان، مسواک، شانه، حوله، دو عدد ملحفه نازک و سبک به منظور رعایت بهداشت فردی، ساعت زنگ دار و…)

karbala - زیارت کربلاkarbala – زیارت کربلا -راهنمای سفر به کربلا

  •  پول ایرانی (ریال) در شهرهای زیارتی عراق رایج است، لذا نیاز به همراه داشتن ارزهای خارجی نیست. به مقدار نیاز پول ایرانی برای موارد ضروری و شخصی همراه داشته باشید.
  • خرید سوغات کربلا به عنوان ره آورد سفر امری پسندیده است اما خریدهای بی رویه و افزوده شدن بار و اثاثیه حجیم، حاصلی جز سختی ، درگیری با رانندگان اتوبوسها و مشقت برای خود و همسفران شما به دنبال نخواهد داشت.حداکثر میزان بار مجاز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است.
  • روی تمام ساکها، کیف و چمدان، موبایل و دوربین حتماً نام و مشخصات خود را بنویسید. (ضمناً توصیه می شود مشخصات را روی کاغذ یا مقوا نوشته داخل چمدان نیز قرار دهید).حتی الامکان از چمدان و کیف قفل دار استفاده کنید و یا قفل مخصوص تهیه کرده روی آن نصب نمایید.همراه داشتن موبایل، دوربین عکاسی یا فیلم برداری بلامانع است. اما بردن آنها به داخل حرمها و اماکن زیارتی ممنوع است.
  • همراه داشتن اسناد و مدارک (مانند: شناسنامه، کارت ملی، کارت بسیج، کارت شناسایی شغلی، گواهی نامه رانندگی، دسته چک، دفترچه بانکی، دفترچه بیمه، کارتهای اعتباری و نظایر آن) در سفر عتبات عالیات به هیچ وجه ضرورت ندارد و احتمال مفقود شدن آنها در سفر زیاد است، بدیهی است کارت شناسایی زائر و کارت هتل محل اسکان و گذرنامه کافی است.
  • به محض ورود به خاک عراق ساعتهای خود را با وقت محلی تنظیم کنید زیرا برنامه های کاروان مطابق ساعت رسمی کشور عراق انجام میشود.
  • در ایران و عراق تلاش گسترده ای صورت گرفته است که آسایش و آرامش خاطر برای تمام زائران محترم در حد مقدور فراهم باشد. اما در برخی موارد ممکن است به صورت ناخواسته مسایل و مشکلاتی ایجاد شود، مانند خرابی اتوبوس در بین راه و معطلی برای رفع نقص فنی و یا اعزام اتوبوس جایگزین و یا معطلی تشریفات گمرگی. در این گونه موارد لازم است با صبر، حوصله و بردباری نسبت به آرام کردن همسفران خود، شرایط را از آن چه هست دشوارتر نکنید .
  •  در روابط اجتماعی با شهروندان عراقی، ماموران، خادمان حرم، رانندگان و عوامل خدماتی هتلها همواره مشترکات دینی را مدنظر قرارداده و از بحث و جدل با آنها و طرح مطالب تحریک آمیز اکیداً خودداری فرمایید و همه روزه هنگام خروج از هتل، کارت مشخصات خود و کارت نشانی هتل در هر شهر را به همراه داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 9 مرداد 1396
.

چهل حدیث درباره کربلا

چهل حدیث درباره کربلا حدیث اول  :حریم پاک عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال: ..و هی اطهر بقاع الأرض و اعظمها حرمة و انها لمن بطحاء الجنة. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در ضمن حدیث بلندی می فرماید: کربلا پاکترین بقعه روی …

توضیحات بیشتر »

ثواب زائر قبر سیدالشهدا علیه السلام

ثواب زائر قبر سیدالشهدا علیه السلام روایت شده است که حضرت خاتم الانبیاء (ص ) در خانه عایشه بود،امام حسین علیه السلام که کودک بودند آمدند، عایشه خواست مانع شود، رسول خدا(ص ) جریان آتیه امام حسین علیه السلام و مقامات او و زائرش را ذکر مى فرماید: که حسین …

توضیحات بیشتر »

مسلمان شدن ارمنی با معجزه حضرت عباس (ع)

مسلمان شدن ارمنی با معجزه حضرت عباس (ع) جناب آقای حاج جواد افشار، کارمند بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی «قدس سره» طی یادداشتی چنین نوشته‏اند: در سال ۱۳۵۶ که مردم مغازه‏ها را می‏بستند و علیه شاه تظاهرات می‏کردند یک روز مرد ارمنی به سن ۳۲ سال را از طرف بیت …

توضیحات بیشتر »


:: موضوعات مرتبط: سایر تورهای گردشگردی ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : جمعه 9 مرداد 1396
.
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی